Motorola
Case study.
Realizacja nowej strategii komunikacji
Wzrost rozpoznawalności marki
Zaangażowanie odbiorców na Instagramie
Promocja najnowszego produktu marki
Wyzwania
Dobór odpowiednich influencerów
Interaktywny, angażujący format zabawy
Oparcie narracji na jednym produkcie
Przełamanie tradycyjnego schematu Walentynek
Promocja marki, która po latach wróciła na polski rynek
Jak to zrobiliśmy?
Odważna realizacja strategii
Punktem wyjścia aktywacji #powerlovers była nowa strategia marki, która określa motorolę według archetypu buntownika. Dodatkowo, celem akcji było zaangażowanie fanów w odświeżony świat marki, która po latach wróciła na polski rynek. Akcja #powerlovers została przeprowadzona w kontekście Walentynek. Motorola, jako marka o archetypie buntownika, postanowiła przełamać schemat słodkiego święta zakochanych – pokazała, że można złamać status quo i podejść do tego dnia od drugiej strony.
Maksimum z każdej złotówki
Aby optymalnie spożytkować ograniczony budżet w celu zaangażowania odbiorców, wykorzystaliśmy natywne funkcje Instagrama. Skrupulatnie zaplanowana ankieta trwała 9 dni i pozwoliła na stworzenie emocjonalnej relacji z odbiorcami.
Umiejętny dobór influencerów
Akcja zyskała rozgłos dzięki odpowiednio dobranym do grupy docelowej influencerom – Joannie Koroniewskiej i Maciejowi Dowborowi. Na trzy dni przed Walentynkami, motorola wysłała Dowborom paczkę-niespodziankę, w której znajdowały się dwie w pełni naładowane moto g9 power (bateria wytrzymuje 3 dni) oraz karteczka z wyzwaniem: Rozwiążcie wspólnie test #powerlovers i… czekajcie na dalsze wskazówki. W zależności do wyniku testu, motorola przez trzy kolejne dni wysyłała rano wiadomość na Instagram do Joanny lub Macieja, z zadaniami, które miały na celu zwiększenie procentu naładowania baterii w ich związku.
Więcej, niż zwykły konkurs
W dniu Walentynek odbył się live na profilu Motorolapolska, na którym nasi ambasadorzy opowiedzieli o akcji i ostatnich dniach spędzonych z motorolą, ponownie rozwiązali test #powerlovers (tym razem mieli aż 100%!), ogłosili zwycięzców dwóch konkursów oraz odpowiadali na związkowe pytania od fanów.
Efekty
Akcja #powerlovers nie była kolejnym instagramowym konkursem. Dzięki chwytliwej idei skupionej wokół użytkownika, aktywacja wykorzystująca natywne funkcje Instagrama, pozwoliła zaangażować użytkowników do wejścia na nowo w świat nieco już zapomnianej marki.