Lead Generation dla branży prawnej

Case study.

Klient:
Kanały:
Facebook
Usługi:
Content marketing Facebook Lead Ads / konwersja Zaangażowana moderacja Płatne kampanie reklamowe Grafika
bRANŻA:
No items found.
projektanci:
No items found.
ROK:
PALETA KOLORÓW:
No items found.

Zmiana wizerunku marki (zbudowanie zaufania i wizerunku instytucji, która rozumie i pomaga)


Przedstawienie marki jako pewnego, godnego zaufania partnera


Pozyskiwanie 50 leadów dziennie (pierwszy cel dookreślony liczbowo, na początku współpracy) za max. 10 zł/szt


Zwiększenie jakości leadów, które rozumiano jako zminimalizowanie zapytań od osób znajdujących się już w postępowaniu komorniczym, a także wyeliminowanie duplikatów

Wyzwania

Brak zaufania do firm z tej branży (oddłużanie)


Content wymagający znajomości niuansów branżowych


Bariera komunikacyjna (trudna usługa adresowana B2C)


Grupa docelowa, której brak fachowej wiedzy Leady słabej jakości

Jak to zrobiliśmy

Uproszczenie przekazu

Postawiliśmy na komunikację prostym językiem, stawiając w centrum zwykłego człowieka z problemem zadłużenia, który szuka fachowej porady.

Komunikacja oparła się o kilka bloków tematycznych:
- poznaj swoje prawa jako konsumenta
- sprawdź, co wolno, a czego nie wolno komornikowi
- reaguj, zanim będzie za późno
- sprawdź, co mówią o nas inni
- odzyskaj spokój, bo masz wsparcie fachowców

Otwarty dialog z odbiorcami

Ponadto, zamiast usuwać negatywne, generalizujące komentarze, postawiliśmy na dyskusję i odsyłanie do case’ów sukcesu oraz tłumaczenie, że rozczarowanie z powodu nieskuteczności działań innych firm z branży, nie może dawać podstaw do wrzucania nas do jednego worka.
Moderacja na tym profilu stanowiła spore wyzwanie, bo wymagała czasem cierpliwego tłumaczenia fachowych terminów oraz pewnych aspektów prawnych związanych z oddłużaniem, spiralą długów, upadłością konsumencką.

Pozyskiwanie 50 leadów dziennie za max. 10 zł/szt.

Góra lejka: zimny ruch wygenerowany na podstawie zachowań i zainteresowań, w tym: karta debetowa, wybrane banki, finansowanie itp.
Komunikat: content fachowy, recenzje, dzielenie się wiedzą, porady

Retargeting: na podstawie aktywności na Facebooku oraz na stronie internetowej
Komunikat: recenzje, sukcesy (ilość wygranych spraw, zaoszczędzone dla klientów kwoty, odzyskane prowizje)

Po trzech miesiącach prowadzenia działań w górze lejka, uruchomiliśmy konwersje oraz FB Lead ads. Wynik przez kolejne 3 miesiące:
dziennie ponad 60 leadów, koszt: 5-7 zł/szt.

Zwiększenie jakości leadów

Wszystkie działania z punktu 2, a do tego:

Zastosowanie wykluczeń (osoby, które wysłały wiadomość do strony, osoby, które pozostawiły już kontakt).
Usunięcie z komunikacji wszystkich kreacji dotyczących „komorników”, aby nie gromadzić odbiorców zaangażowanych w ten temat.

Efekty

~ 1200
leadów miesięcznie (wzrost wobec pierwotnych działań klienta o 200%)
6,5 zł
Średni koszt leada. Spadek wobec pierwotnych działań o połowę.
5-10
kontaktów dziennie pozyskanych z zaangażowanej moderacji
5-10
kontaktów dziennie pozyskanych z zaangażowanej moderacji

O sukcesie tych działań na Facebooku zadecydowała obecność grupy docelowej na tym kanale i możliwość dość dokładnego jej targetowania, za pomocą opcji dostępnych w managerze reklam i właściwej kreacji. Paradoksalnie, wyczulenie Facebooka na kreacje zakrawające o temat oddłużania, finansów itp. spowodowało, że nie mieliśmy dużej konkurencji, koszty dotarcia do grupy docelowej były dość atrakcyjne.

Opisz nam swoje wyzwanie,
znajdziemy drogę.