Lead Generation dla branży prawnej
Case study.
Zmiana wizerunku marki (zbudowanie zaufania i wizerunku instytucji, która rozumie i pomaga)
Przedstawienie marki jako pewnego, godnego zaufania partnera
Pozyskiwanie 50 leadów dziennie (pierwszy cel dookreślony liczbowo, na początku współpracy) za max. 10 zł/szt
Zwiększenie jakości leadów, które rozumiano jako zminimalizowanie zapytań od osób znajdujących się już w postępowaniu komorniczym, a także wyeliminowanie duplikatów
Wyzwania
Brak zaufania do firm z tej branży (oddłużanie)
Content wymagający znajomości niuansów branżowych
Bariera komunikacyjna (trudna usługa adresowana B2C)
Grupa docelowa, której brak fachowej wiedzy Leady słabej jakości
Jak to zrobiliśmy
Uproszczenie przekazu
Postawiliśmy na komunikację prostym językiem, stawiając w centrum zwykłego człowieka z problemem zadłużenia, który szuka fachowej porady.
Komunikacja oparła się o kilka bloków tematycznych:
- poznaj swoje prawa jako konsumenta
- sprawdź, co wolno, a czego nie wolno komornikowi
- reaguj, zanim będzie za późno
- sprawdź, co mówią o nas inni
- odzyskaj spokój, bo masz wsparcie fachowców

Otwarty dialog z odbiorcami
Ponadto, zamiast usuwać negatywne, generalizujące komentarze, postawiliśmy na dyskusję i odsyłanie do case’ów sukcesu oraz tłumaczenie, że rozczarowanie z powodu nieskuteczności działań innych firm z branży, nie może dawać podstaw do wrzucania nas do jednego worka.
Moderacja na tym profilu stanowiła spore wyzwanie, bo wymagała czasem cierpliwego tłumaczenia fachowych terminów oraz pewnych aspektów prawnych związanych z oddłużaniem, spiralą długów, upadłością konsumencką.

Pozyskiwanie 50 leadów dziennie za max. 10 zł/szt.
Góra lejka: zimny ruch wygenerowany na podstawie zachowań i zainteresowań, w tym: karta debetowa, wybrane banki, finansowanie itp.
Komunikat: content fachowy, recenzje, dzielenie się wiedzą, porady
Retargeting: na podstawie aktywności na Facebooku oraz na stronie internetowej
Komunikat: recenzje, sukcesy (ilość wygranych spraw, zaoszczędzone dla klientów kwoty, odzyskane prowizje)
Po trzech miesiącach prowadzenia działań w górze lejka, uruchomiliśmy konwersje oraz FB Lead ads. Wynik przez kolejne 3 miesiące:
dziennie ponad 60 leadów, koszt: 5-7 zł/szt.

Zwiększenie jakości leadów
Wszystkie działania z punktu 2, a do tego:
Zastosowanie wykluczeń (osoby, które wysłały wiadomość do strony, osoby, które pozostawiły już kontakt).
Usunięcie z komunikacji wszystkich kreacji dotyczących „komorników”, aby nie gromadzić odbiorców zaangażowanych w ten temat.

Efekty
O sukcesie tych działań na Facebooku zadecydowała obecność grupy docelowej na tym kanale i możliwość dość dokładnego jej targetowania, za pomocą opcji dostępnych w managerze reklam i właściwej kreacji. Paradoksalnie, wyczulenie Facebooka na kreacje zakrawające o temat oddłużania, finansów itp. spowodowało, że nie mieliśmy dużej konkurencji, koszty dotarcia do grupy docelowej były dość atrakcyjne.