Pinky Planet
Case study.

Stabilny wzrost wartości sprzedaży z kanału Facebook Ads
Zwiększenie liczby zakupów od nowych klientów Większe zaangażowanie grupy docelowej
Wyzwania
Malejąca liczba zakupów od nowych klientów
Niestabilne wyniki sprzedaży
Niski ROAS na Facebooku
Jak to zrobiliśmy?

Poznanie grupy docelowej
Działania rozpoczęliśmy nie od sprawdzenia konta reklamowego, lecz poznania ludzi – odbiorców, do których będziemy się komunikować. Czytaliśmy komentarze, zapoznaliśmy się z treścią opisów na sklepie, analizowaliśmy treść postów z największą liczbą interakcji – po to, by poznać, jakim językiem faktycznie posługuje się grupa docelowa Pinky-Planet

Inicjowanie sprzedaży przez różne formaty
Aby maksymalnie wykorzystać możliwości docierania do odbiorców oferowane przez system Facebook Ads, przeznaczyliśmy część budżetu na inicjowanie sprzedaży, czyli kampanie w górze lejka. Wykorzystaliśmy do tego różne formaty oraz cele reklamowe, w tym wideo dostarczone przez klienta. Średni koszt obejrzenia materiału wideo przez nowego odbiorcę wyniósł zaledwie 0,003 zł!

Działania sprzedażowe do nowych użytkowników.
Klientka zauważyła malejącą tendencję zamówień od nowych klientów. Szybko stworzyliśmy różne grupy docelowe – m.in. oparte o konkretne zainteresowania czy grupy podobnych odbiorców. Szerokie docieranie pozwoliło swobodnie działać algorytmowi Facebooka. Już w pierwszych tygodniach dotarliśmy do użytkowników, którzy nie znali jeszcze marki – okazało się, że w tej grupie również możemy utrzymywać koszty zakupów na niskim poziomie.

Remarketing
Chcąc optymalizować koszty zakupu i generować maksymalny zwrot z inwestycji, stworzyliśmy kompletną strukturę grup remarketingowych, tworzonych na podstawie zachowań na stronie sklepu lub aktywności podejmowanych z postami na Facebooku i Instagramie. Dzięki większej ilości ruchu na sklepie – począwszy od tych, którzy dodali produkt do koszyka w ciągu ostatnich 7 dni, po tych, którzy tylko przeglądali produkty w przeciągu ostatnich miesięcy.
Efekty
Po 4 miesiącach współpracy wygenerowaliśmy stabilnie rosnący wynik sprzedażowy. To pozwala z wyprzedzeniem planować nowe aktywności, akcje promocyjne, ale też produkcję nowych kolekcji i dostaw. Obustronne zadowolenie ze współpracy na płaszczyźnie Facebook Ads pozwoliło na przetestowanie opłacalności nowego kanału sprzedaży – Google Ads.
Oczami Klienta


We współpracy z agencją niesamowicie ważne dla nas jest zaangażowanie drugiej strony. Tigers właśnie takie jest. Osoby, z którymi współpracujemy są bardzo proaktywne, natomiast wyzwania, które przed nimi stawiamy traktują bardzo osobiście. Mają swoje pomysły na działania, które często są weryfikowane i dopasowywane do sytuacji. Komunikacja jest bardzo dobra, żaden mail nie pozostanie bez odpowiedzi. Dzięki temu osiągamy coraz lepsze wyniki i czujemy się z nimi bezpiecznie.
Agnieszka Kąkol
Właścicielka marki Pinky Planet